Dersin Adı | Bina Yapım Projesi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 303 | Güz | 1 | 4 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | -Öğrencilerin proje aşamalarındaki farklı mimari çizim standartlarını öğrenmesini sağlamak; Mimari tasarıma teknik bakış açısı geliştirmek; Bina yapım projesinin gerekliliği olan detay geliştirmeyi öğretmek; Yapım endüstrisi paydaşlarıyla etkileşimi sağlamak bu dersin amaçlarını oluşturmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yapım ve Malzemeler I-II dersleri bu derse temel oluşturmaktadır. Öğrencilerin bir mimari projeyi tüm uygulama detaylarını geliştirerek tasarlamaları gerekmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş – Gereklilikler – Proje tanımlaması –Yapım sistemi seçimi | Yapım sistemleri araştırması, referans dosyalarının hazırlanması |
2 | Uygulama Projesi | • Vaziyet/Yerleşim Planı-Kesiti (1/200) • Kat Planları (1/50) • Referans dosyası ve eskiz defteri |
3 | Uygulama Projesi | • Kat Planları (1/50) • Temel Planı (1/50) • Kesitler ve Görünüşler (1/50) • Referans dosyası ve eskiz defteri |
4 | Uygulama Projesi | • Çatı Planı (1/50) • Kesitler ve Görünüşler (1/50) • Maket (1/50) • Referans dosyası ve eskiz defteri |
5 | Uygulama Projesi | • Tüm Planlar (1/50) • Strüktür sistemi • Maket (1/50) • Referans dosyası ve eskiz defteri |
6 | Uygulama Projesi | • Tüm Planlar (1/50) • Strüktür sistemi 3D • Maket (1/50) • Referans dosyası ve eskiz defteri |
7 | Arasınav-1: Ders saati başında tüm çalışmaların ve maketin teslim edilmesi. | • JÜRİ 1: Avan projenin kritikler doğrultusunda revize edilmesi |
8 | Uygulama Projesi | • Sistem Kesitleri (1/20) • Çerçeve sistemi planları (1/50) Referans dosyası ve eskiz defteri |
9 | Uygulama Projesi | • Sistem Kesitleri (1/20) • Çerçeve sistemi planları (1/50) Referans dosyası ve eskiz defteri |
10 | Uygulama Projesi | • Sistem Kesitleri (1/20) • Çerçeve sistemi planları (1/50) Referans dosyası ve eskiz defteri |
11 | Uygulama Projesi | • Tüm Planlar (1/50) • Sistem Kesitleri (1/20) • Çerçeve sistemi planları (1/50) • Strüktür sistemi 3D • Maket (1/20) Referans dosyası ve eskiz defteri |
12 | Arasınav-II: Ders saati başında tüm çalışmaların teslim edilmesi. Ders saatinde arasınavın yapılması. | • JÜRİ 2: Kesin projenin kritikler doğrultusunda revize edilmesi |
13 | Uygulama Projesi | • Merdiven plan ve kesitleri(1/20) • Maket (1/20) • Referans dosyası ve eskiz defteri |
14 | Uygulama Projesi | • Tüm Planlar (1/50) • Sistem Kesitleri (1/20) • Çerçeve sistemi planları (1/50) • Strüktür sistemi 3D • Merdiven plan ve kesitleri(1/20) • Maket (1/20) Referans dosyası ve eskiz defteri |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Teslimi |
Ders Kitabı | Ders verilen proje tanımı çerçevesinde uygulama projelerinin çizilmesini hedeflemektedir. Bu süreç kapsamında birebir stüdyo ortamında verilecek kritikler, öğrencilerin izleyeceği esas ve standartlar ders notlarını oluşturacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 2 | |
Final Sınavı | 1 | 2 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | |||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest